• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 

Walnoten biologisch

Ongebrand & ongezouten

Op voorraad

Biologische walnoten

  • 100% pure biologische walnoten
  • Natuurlijke, iets bittere walnoot-smaak
  • Een van de gezondste ongebrande ongezouten noten
  • Omega 3-vetzuren

Inhoud:  biologische gebroken walnoten, afkomstig uit Moldavie*

* Biologische walnoten kenmerken zich qua smaak dat deze vaak iets bitterder zijn van smaak. Indien je qua smaak vooral de lekkerste walnoten wilt hebben, die ook ongebrand en ongezouten zijn, raden we je aan te kiezen voor deze Chileense walnoten

* Momenteel zijn er weinig biologische walnoten beschikbaar. Het enige wat momenteel biologisch beschikbaar is van de walnoten zijn kleinere stukjes walnoten. Om deze reden zijn wij overgestapt op kleinere stukjes walnoten maar wel van dezelfde origine en 100% biologisch.

Waarom biologische walnoten gezond zijn

Biologische walnoten zijn niet alleen lekker van smaak maar ook nog erg gezond. Doordat ze 100% natuurlijk zijn en alleen de van nature aanwezige voedingsstoffen bevatten is het een geliefde noot of je nu let op gezonde voeding of op een strak dieet bent. 

5 Gezonde eigenschappen van walnoten zijn:

  1. Walnoten zijn een bron van omega 3-vetzuren waaronder het alfa-linoleenvetzuur. Dit vetzuur is ook wel bekend als ALA en uit dit vetzuur wat je alleen in geringe voeding aantreft kan het lichaam 2 andere essentiele vetzuren aanmaken namelijk; EPA en DHA.
  2. Walnoten zijn naast enkele zaden zoals lijnzaad een van de weinige soorten plantaardige producten die een noemenswaardige hoeveelheid omega 3 vetzuren bevat!
  3. Walnoten zijn een uitstekende bron van antioxidanten en bio actieve stoffen! Antioxidanten elimineren vrije radicalen in het lichaam. Antioxidanten gaan een steeds belangrijkere rol spelen en kun je veel vinden in natuurlijke onbewerkte voeding. 
  4. Walnoten zijn een natuurlijke bron van magnesium, kalium en fosfor! Belangrijke mineralen voor het menselijk lichaam maar vooral ook als je meer sport omdat het het metabolisme helpt ondersteunen.
  5. Walnoten zijn een bron van vezels. Vezels die je darmen nodig hebben om een gezonde darmflora te behouden.

Wist je dat..

Walnoten gebruiken

Gebruik 15 - 45 gram walnoten per dag als gezond tussendoortje of als toevoeging aan ontbijt, lunch of diner. Walnoten smaken ook heerlijk krokant in een zelfgebakken cake of taart!

Tip: Een van onze favoriete ontbijtrecepten met walnoten vind je hier!

 

Voedingswaarde (per 100 gram)
Energie 2738 kJ / 654 kcal
Eiwitten 15,2g
Koolhydraten 13,7g
waarvan suikers 2,6g
Vezels 6,7g
Vetten 65,2g
verzadigde vetten 6,1g
enkelvoudige onverzadigde vetten 8,9g
meervoudig onverzadigde vetten 47,1g
Mineralen
Zout 0,01g

Geef beoordeling

Note: HTML-code wordt niet vertaald!
    Slecht           Goed
De familie Boer staat altijd klaar voor een praatje. Bel, mail of bezoek ze op de markt.