• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Sportief koekje met extra eiwitten


Sportief koekje met extra eiwitten

Deel dit recept

Sportief koekje met extra eiwitten

Een heerlijk koekje, gemaakt met pure ingrediënten (low carb, high protein).

Benodigdheden:

  • 135 gram bloemkool
  • 15 gram gebroken lijnzaad
  • 20 gram amandelmeel
  • 1 ei
  • Een handjevol gemengde zaden (pompoenpitten/zonnebloempitten/pijnboompitten)
  • Een snufje zeezout
  • Een snufje kurkuma
  • Kruiden naar keuze (Italiaanse kruiden, basilicum enzovoorts)

Bereidingswijze

  1. Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.
  2. Doe de bloemkoolroosjes in een keukenmachine en maal het fijn totdat het kleine rijstkorreltjes zijn geworden.
  3. Meng de bloemkool met de overige ingrediënten goed door elkaar.
  4. Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg hier het mengsel op. Je kunt er ook voor kiezen om er kleine bolletjes of hamburgerbroodjes van te maken door het mengsel in een ronde bakvorm te gieten.
  5. Bestrooi eventueel met wat extra zaden en zeezout en zet voor 35 à 40 minuutjes in de voorverwarmde oven totdat het koekje/broodje een krokant korstje heeft.
  6. Test dit met een satéprikker tot deze er schoon en droog uitkomt.