• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Bananenbrood


Deel dit recept

Bananenbrood suikervrij & toch vol energie!

Nadiah's favoriete zoete bananenbrood recept wat toch heel mager is zonder slechte suikers en een zee aan koolhydraten! Lekker voor in de ochtend of als tussendoortje voordat de lunch begint.

Ingredienten bananenbrood

  •    2 - 3 rijpe bananen in stukjes gesneden
  •       50 gram ontpitte, verse medjoul dadels
  •       1 heel ei
  •       2 eiwitten
  •       100 gram amandelmeel
  •       50 gram havermout of quinoavlokken voor extra energie (dit kan je eventueel ook weglaten voor minder koolhydraten indien gewenst)
  •       2 tl bakpoeder
  •       1 handje Sports Nuts notenmix melange 
  •       1 snufje zout
  •       1 snufje kaneel
  •       kokosolie puur en biologisch NIET-ontgeurd

Klaarmaken van het gezonde suikervrije bananenbrood 

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Ontpit de verse medjoul dadels en doe deze in de blender/keukenmachine/staafmixer.
  3. Voeg nu de eerste stukjes banaan toe.
  4. Zodra het dadel banaanbeslag in de blender of mixer glad is voeg je weer wat bananenstukjes toe en dit herhaal je tot alle bananen op zijn en je een egaal bananenbeslag hebt.
  5. Klop in een kom het ei en de eiwitten door elkaar en voeg dit toe aan het bananenbeslag. Klop alles goed op tot een luchtig beslag.
  6. Voeg nu aan het beslag het amandelmeel, havermout of quinoavlokken, bakpoeder, snufje zout en kaneel toe. Mix dit goed door elkaar.
  7. Voeg nu de Sports Nuts notenmix melange toe aan het bananenbeslag. Je kunt het eventueel fijner maken als je de noten zo te grof vindt.
  8. Vet nu de bakvorm in met kokosolie en giet het beslag in de bakvorm. 
  9. Decoreer nog wat extra notenmix melange over het bananenbeslag.
  10. Zet nu het bananenbrood in de oven voor 45 minuten en controleer met een prikkertje of het bananenbrood goed is en het stokje schoon blijft.

Enjoy your sugarfree banana bread!

Groetjes, 

Nadiah