• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Eiwitrijk appelmoesbrood


Deel dit recept

Eiwitrijk appelmoes brood met rozijnen 

Eens iets anders dan die saaie belegde boterhammen of altijd maar dezelfde zelfgemaakte mueslireep? Dan moet je zeker dit heerlijke appelmoes brood eens proberen, gezond en lekker en door de combinatie van havermout, speltgranen, eieren en eiwitpoeder ook nog eens supergoed voor de spieren en tegen de honger! Zonder toegevoegde suikers maar toch heerlijk zoet! 

Ingredienten appelmoes brood met rozijnen :
·         100 gram rozijnen reform
·         3 eieren
·         300 gram pure appelmoes ( zelfgemaakte en anders kiezen voor de biologische zonder toegevoegde suikers )
·         100 gram gemalen havermout (in de blender malen )
·         60 gram speltmeel (speltgranen malen in blender tot meel) Je kunt ook kiezen voor volkoren tarwemeel.
·         2.5 theelepel bakpoeder
·         2 afgestreken maatschepjes eiwitpoeder ( smaak naar keuze)
·         50 gram walnoten stukjes 
·         Kaneel naar smaak
·         Cake bakvorm

 Bereiding eiwitrijke appelmoes brood vol natuurlijke granen en fruit:

  1. Knal je oven aan op 170 graden.
  2. Pak een kom en mix hierin het havermout, speltmeel, eiwitpoeder en bakpoeder.
  3. Kluts de 3 eieren en voeg dit samen met de appelmoes aan de kom toe en meng alles tot het beslag mooi glad is. Vervolgens kan je de walnoten en rozijnen er doorheen mengen en wat kaneel naar smaak. Giet je appelmoes broodmix in de cakebakvorm, zet het in de oven, ga 35 minuten een thuis workout doen ;) en haal de cake vervolgens weer uit de oven !
  4. Snijd de appelmoescake in plakjes en enjoy :D. Je kan de cake nog lekkerder maken, doe er wat griekse yogurt 0% of pindakaas, natuurlijke jam of kokosolie & honing op te doen.