• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Banana proteine roomijs


Deel dit recept

Banaan proteine roomijs

Onze vaste blogger Nadiah deelt deze week weer een heerlijk lekker recept. Deze week: bananenroomijs maar dan gezond!

Het is zomer! En ondanks het slechte weer en het extra letten op je eten en vele sporten wil je nu weleens genieten van heerlijk ijs! In dit recept kan je genieten van je home made bananen ijs wat alleen natuurlijke ingredienten bevat met een dosis eiwitten en gezonde voedingsstoffen.

Ingredienten proteine roomijs voor 4 personen:

  • 3 rijpe bananen
  • 3 flinke scheppen kwark of biogarde
  • 1 rijpe avocado
  • 1 eetlepel honing
  • 1 snufje kaneel
  • Topping naar keuze

Gezond eiwit roomijs maken:

  1. Doe de bananen voor minimaal een dag in de vriezer.
  2. Als ze goed bevroren zijn kun je de bananen pellen en in stukken snijden.
  3. Schil vervolgens de avocado en doe deze samen met de bananen in de keukenmachine.
  4. Voeg nu ook ook de kwark toe en laat het geheel een minuut of 10 draaien tot er een romige ijsmassa ontstaat.
  5. Voeg nu de honing en het snufje kaneel toe en laat je ijs nog even een paar minuutjes draaien tot alles goed gemengd is.
  6. In principe is je ijs nu ready to eat, maar als je van een wat stevigere structuur houdt kan je het nog een half uurtje in de vriezer zetten.
  7. Top je eiwitrijke icecream af met een lekkere crunchy muesli, granola,  cashew stukjes of cacao nibs

Je ijs is nu klaar! Geniet ervan!

Enjoy!