• Binnen 24 uur verzonden
  • kiyoh
  • thuiswinkel
Let op: I.v.m. onze verhuizing naar ons nieuwe bedrijfspand kan het zijn dat wij tijdelijk minder goed bereikbaar zijn.
Havermout

Havermout

Havermout is voedzaam en super gezond. Haver is een bron van vezels en wetenschappelijk bewezen; goed voor je hart- en bloedvaten. Maak zelf heerlijke havermout pap met vers fruit, noten, zaadjes en pitjes!

Weergeven 1 t/m 7 van in totaal 7
Havermout puur 100% pure havermout 0% toevoegingenVezelrijkVoedzaam; voor langdurige ene..

Puur & fijn

Nu vanaf:
€ 1,95
Havermout biologisch  100% pure biologische havermout Vezelrijk Langzame koolhydraten..

Puur & biologisch

Nu vanaf:
€ 2,30
Puur en natuurlijke havermout muesli Zonder geraffineerde suikers, slechte vetten en andere ..

Gezond & puur

Nu vanaf:
€ 5,09
Glutenvrije havermout 100% biologische havernout 100% gecertificeerd glutenvrijVezelrijk 1..

Glutenvrij & bio

Nu vanaf:
€ 2,95
Biologisch glutenvrij havermeel 100% biologisch100% glutenvrij havermeelGebruik het als bakmeel..

Bio & glutenvrij

Nu vanaf:
€ 3,50
Biologische haverzemelen100% pure haverzemelen 100% biologischTjokvol gezonde vezelsDraagt bij ..

Biologisch & puur

Nu vanaf:
€ 3,03
Naakte havermout 100% biologische havermout (avena nuda) van Nederlandse oorsprong Boordevol..

100% biologisch

Nu vanaf:
€ 3,49
    Weergeven 1 t/m 7 van in totaal 7

    Havermout een gezond onbijt

    Havermout, is de geplette variant van havervlokken. Havermout is hetzelfde als fijne havervlokken. Havermout wordt al jarenlang gegeten als pap en heeft ook weer de laatste jaren steeds meer aandacht gekregen. Wat ons betreft logisch want haver en dus ook havermout is voedzaam en  super gezond!

    Havermout is gezond omdat het:

    1. Complexe koolhydraten bevat. Dit zijn koolhydraten die langzaam worden opgenomen in ons lichaam. In tegenstelling tot producten zoals cruesli, wit brood, en niet volkoren granen duurt het veel langer om deze koolhdyraten te verwerken. Het voordeel voor je lichaam is dat het meer energie krijgt gedurende een langere periode en dat je stofwisseling aan de bak blijft!
    2. Haver is een bron van beta-glucaan. Dit is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat dit het cholesterol helpt stabiel te houden en het goede cholesterol verhoogt en het slechte cholesterol daalt. Daarnaast is het goed voor hart-en bloedvaten.
    3. Haver is een bron van vezels. Vezels zijn nodig voor een gunstige darmwerking maar ook om optimaal vitamines en mineralen op te kunnen nemen en te kunnen 'gebruiken'. 

    Wil je meer lezen over haver, de verschillende soorten en welke jij het beste zou kunnen gebruiken? Lees dan dit blog.