• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Quinoasalade geitenkaas


Quinoasalade geitenkaas

Dit heb je nodig

Toevoegen aan winkelmand

Deel dit recept

Quinoa salade met geitenkaas en pijnboompitten

Salade's zijn voor de bewuste eter een graag geziene lunch of hoofdgerecht. Lekker als je een niet te zware maaltijd na het sporten wilt of in de middag gezond en slank wilt lunchen. Deze quinoa salade bevat veel gezonde vetten, vitaminen, vezels, langzame koolhydraten en eiwitten. De quinoa salade met geitenkaas is glutenvrij!

Ingredienten quinoa salade voor 2 personen:

  • 70 gram quinoa
  • 40 gram geitenkaas
  • 7 cm komkommer
  • Cherrytomaatjes (aantal naar keuze)
  • Zwarte olijven
  • ½ Avocado
  • Peper en zout
  • 2 eetlepels pijnboompitten 

Bereiding van de quinoa salade met geitenkaas

  1. Was de quinoa met lauw water en doe de quinoa daarna in een pannetje. Voeg 150ml water toe en laat 10-12 minuten koken op laag vuur.
  2. Snijd ondertussen alle salade ingrediënten. De komkommer kun je in lange plakken snijden met een kaasschaaf voor een leuk effect.
  3. Giet de quinoa af en doe het in een schaal. Laat even twee minuutjes staan en voeg daarna de geitenkaas toe. Houd eventueel nog wat kaas apart om dit later nog over de salade te doen. Roer de kaas goed met de quinoa zodat de geitenkaas smelt.
  4. Laat het nog een paar minuten goed afkoelen en voeg daarna de andere ingrediënten toe.
  5. Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan 1 a 2 minuten bruinkleurig en strooi over de quinoa salade.
  6. Eet smakelijk!