• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 

Hardloop muesli

Op voorraad

Hardloop muesli

Ingredienten

  • volkoren (spelt) muesli granen
  • rauwe cashewnoten
  • goji bessen
  • chiazaad
  • suikervrije cranberries
  • reform rozijnen
  • bruine amandelen

Onbijt is belangrijk! Het is vooral belangrijk om (langzame) koolhydraten te eten, zodat deze in de vorm van glycogeen kunnen worden opgeslagen. Vooral voor de sportievelingen die in de ochtend hardlopen is het erg belangrijk eerst wat te eten. De grootste fout die mensen maken is niet ontbijten. Veel mensen denken dat ze zo op een makkelijke manier minder caloriën naar binnen krijgen en door het hardlopen ook nog eens extra caloriën verbranden. Dit is echter niet waar, omdat het lichaam dan op noodtoestand gaat en je eigenlijk erna alleen maar meer neigt naar koolhydraatrijke tussendoortjes. Bovendien ga je je er ook niet echt goed door voelen.

Wat is het ideale ontbijt?

Ontbijt als een keizer! Zorg ervoor dat er vooral langzame koolhydraten inzitten zoals meergranen mueslivlokken. Daarnaast zijn vezels, mineralen en eiwitten erg belangrijk om voldoende binnen te krijgen als sporter. Met name mensen die langer dan een uur hardlopen is het belangrijk een volwaardig ontbijt te nuttigen. Voor de mensen die in de ochtend alleen een half uurtje hardlopen is het belangrijk om niet te veel te eten. Eet dan maximaal een klein bakje muesli, zodat dit niet gaat opspelen tijdens het hardlopen. 

Waarom de hardloop muesli?

De hardloop muesli is aangepast aan de wensen en behoeften van de hardloper. Onze muesli zit vol langzame koolhydraten, vezels en eiwitten. De volkoren muesligranen, naturel cashewnoten en gedroogde vruchten zorgen voor langzame koolhydraten. Chiazaad zorgt voor een langzame opname van de koolhydraten en zorgt voor extra stimulering van onze darmen vanwege het hoogte gehalte aan vezels. Bruine amandelen, cranberries en goji-bessen zitten vol antioxidanten die onze cellen helpen te beschermen tijdens en na het sporten. Het hoge vitamine C gehalte helpt onze spieren te herstellen na inspanning. 

Tips hardloop muesli

Voeg 2-5 eetlepels hardloop muesli aan kwark, yoghurt of glucose-vrije yoghurt en laat dit naar wens even kort staan. 

Voedingswaarde (per 100 gram)
Energie 1551 kJ / 370 kcal
Eiwitten 12,2g
Koolhydraten 51,7g
waarvan suikers 15,0g
Vezels 10,5g
Vetten 13,6g
verzadigde vetten 5,2g
Mineralen
Zout 0,06g

Geef beoordeling

Note: HTML-code wordt niet vertaald!
    Slecht           Goed
De familie Boer staat altijd klaar voor een praatje. Bel, mail of bezoek ze op de markt.