• Binnen 24 uur verzonden
  • Topkwaliteit sinds 1974
  • kiyoh
Door extra drukte kunnen wij tijdelijk minder snel onze telefoon/mail beantwoorden. Alvast bedankt voor je begrip!

Spelt muesli

Spelt 

OP VOORRAAD - Binnen 24 uur verzonden.
  • Binnen 24 uur verzonden
  • Topkwaliteit producten sinds 1974
  • Gratis levering NL vanaf 40,-
  • Gratis levering BE vanaf 50,-

Ingredienten spelt muesli:

  • 50% volkoren speltgranen
  • rauwe cashewnoten
  • Bruine amandelen
  • moerbei bessen
  • Cranberries suikerarm (appeldiksap, zonnebloemolie <1%)
  • Sultana rozijnen


Ontbijt, de start voor een energieke dag

Zonder ontbijt geen energie! Het ontbijt is het de belangrijkste maaltijd van de dag. Na een nacht 'vasten' heeft je lichaam in de ochtend weer nieuwe brandstof nodig om je van energie te kunnen voorzien en dit haal je uit de beste soort voedingsstoffen. Langzame koolhydraten, vetten, eiwitten en fruit suikers binnen te krijgen. De koolhydraten worden als energie gebruikt in de vorm van glucose. Glucose kan weer worden opgeslagen in de spieren, waar het lichaam gedurende de ochtend snel energie uit kan halen. De langzame koolhydraten en eiwitten en vetten uit de noten zorgen ervoor dat je langer vol zit en minder snel trek hebt. Vooral als je de smeltmuesli combineert met een eiwitrijke kwark of yoghurt merk je dat je de hele ochtend goed vol zit!

Wat is het ideale ontbijt?

Ontbijt als een keizer! Met name langzame koolhydraten zoals meergranen mueslivlokken en gedroogd fruit zijn nodig voor het opladen van de energieniveaus in de spieren. Naast koolhydraten moet het ontbijt ook mineralen, vitaminen, eiwitten en vetten bevatten. Vooral voor sporters die langere tijd sporten is het belangrijk om een goed ontbijt binnen te krijgen. Voor degenen die vlak na het ontbijt gaan sporten of hardlopen is het belangrijk wel iets te eten, maar dit wel in een kleine hoeveelheid doen. Het beste is om dit ook maximaal een uur van te voren te doen, zodat het lichaam genoeg tijd heeft om dit goed te kunnen verteren. 


Voedingswaarde
Voedingswaarde (per 100 gram)
  • Energie 1550 kJ / 369 kcal
  • Eiwitten 11,8g
  • Koolhydraten 50,7g
  • waarvan suikers 14,9g
  • Vezels 10,4g
  • Vetten 13,8g
  • verzadigde vetten 2,1g
Mineralen
  • Zout 0,09g
Beoordelingen