• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Kip met kokos laagje


Kip met kokos laagje

Dit heb je nodig

Toevoegen aan winkelmand

Deel dit recept

Kip met kokos jasje, lekker krokant en gezond!

Kip is wat ons betreft een van de lekkerste en beste soorten eiwitbronnen. Kip bevat zeer weinig vet en koolhydraten en veel eiwitten en smaak. Niet voor niks zal je dan ook als sporter of als je bewust met je voeding en levensstijl bezig bent met regelmaat kip eten.

Gepaneerde kip uit de supermarkt is niet echt wat past binnen een gezonde lifestyle dus dachten wij dat kan anders! Kip met kokos als krokant paneerlaagje voor een ware boost eiwitten en gezonde vetten die zorgen voor een heerlijke smaak. Ideaal om dit kip met kokos gerecht te eten na je work-out!

Ingredienten kip met kokos voor 4 personen kip met kokos recept gezond en puur sportsnuts

Bereiding van deze heerlijke eiwitrijke kip met kokos filets

  1. Kluts de twee eieren in een kom en voeg ruim je favoriete kruiden toe zoals bijvoorbeeld herbes de provence voor een Frans tintje, kerrie, peper, grof zout of Italiaanse kruiden

  2. Neem nu twee diepe borden en vul een bord met een flinke laag gemalen kokos en het andere bord met de geklutste eieren en kruiden.

  3. Wentel de kipfilets nu eerst door de gemalen kokos dan door het ei/kruidenmengsel en dan weer terug door de kokos.

  4. Doe nu kokosolie in een pan op middelhoog vuur en voeg de gepaneerde kipfilets met kokos toe zodra dit warm is. Bak de kip met kokos om en om en bak ze goed door op het middelhoge vuur.

  5. Eet smakelijk!

Tip: Heerlijk met bijpassende garnering van salade of groenten naar keuze voor na je workout of als je een eiwitrijke en koolhydraatarme maaltijd wilt.  Honger en nog een lange avond te gaan en wil je liever een volledige maaltijd?
Probeer dan eens naast de kip met kokos en groenten rijst of quinoa te serveren, erg gezond en lekker!

Dit recept is gemaakt door Jose! Laat je ons weten wat je ervan vindt?