• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Gezonde amandelmeel pizza


Gezonde amandelmeel pizza

Dit heb je nodig

Toevoegen aan winkelmand

Deel dit recept

Gezonde amandelmeel pizza 

Blogger Nadiah viel meer dan 15kg af en deelt wekelijks haar favoriete recepten en blogs om ook jou te motiveren en inspireren! Deze week op het menu: pizza!

Gek op pizza, maar niet op de koolhydraten? Dan heb ik nu een top recept voor je! Amandelmeel wordt voornamelijk in zoete recepten gebruikt, maar met een snuf peper en zout, en een lekkere pizza topping is amandelmeel prima te gebruiken in hartige gerechten zoals deze gezonde pizza. Een heerlijke pizza zonder een overload aan koolhydraten en andere ongezonde troep.

Zo snel en simpel heb je nog nooit je eigen healthy pizza gemaakt!

Ingredienten pizza

Voor 1 pizzabodem heb je nodig:

Voor de gezonde topping van de pizza heb ik gebruikt:

  • tomato frito
  • knoflook
  • biologische Italiaanse kruiden
  • geraspte kaas
  • feta kaas
  • jalapeno peper
  • cherry tomaatjes
  • rucola
  • tonijnstukken (blik op waterbasis) voor extra eiwitten

Gezonde amandelpizza klaarmaken

  1. Verwarm de oven voor op 170 graden.
  2. Meng het amandelmeel met een snufje peper, zout en het ei. 
  3. Als je het amandeldeeg goed gemengd hebt, blijft het wat nattig en  leg het deeg nu op een stuk bakpapier.
  4. Scheur nu nog een  extra stukje bakpapier af en tussen deze 2 velletjes bakpapier rol je het amandeldeeg plat uit tot je een mooie dunne pizzabodem hebt. Het bovenste vel bakpapier voorzichtig weg en leg je pizzabodem op een bakplaat in de oven.
  5. Bak de pizzabodem in ongeveer 15 minuten af.
  6. Pers de knoflook of snijd in kleine stukjes fijn en fruit in olijfolie, doe dan de tomato frito (tomatensaus) erbij en de Italiaanse kruiden. 
  7. Als je pizzabodem mooi lichtbruin is doe je de tomatensaus eroverheen, dan de uitgelijkte tonijnstukken, geraspte kaas, feta, de jalapeno in kleine reepjes en de gehalveerde cherry tomaatjes erop.
  8. Zet de belegde pizza terug in de oven voor nog een minuut of 7-8. Houd je pizza in de gaten zelf zie je het beste wanneer die een mooie kleur heeft en de kaas goed gesmolten is.
  9. Haal de pizza uit de oven en top af met nog een handje rucola en eventueel nog wat druppeltjes olijfolie of balsamico.
  10. Geniet van je heerlijke zelfgemaakte gezonde pizza!

P.S. probeer ook eens deze heerlijke glutenvrije bloemkool pizza!