• U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.

mail ons  |   bel ons

 



Chiazaad pudding


Chiazaad pudding

Dit heb je nodig

Toevoegen aan winkelmand

Deel dit recept

Chiazaad pudding, een gezond ontbijt

Marielle, 39 jaar, een werkende moeder van een dreumes heeft diabetes type 1 en lukt het al jaren fit en gezond te blijven door bewust gezond te eten en te sporten. Met Sports Nuts deelt ze wekelijks haar gezonde recepten en tips en ervaringen via haar blogs!

Gezond ontbijten, willen we allemaal. Maar het moet ook lekker zijn en goed vullen. Vooral met het mooie weer wat eraan zit te komen ben je weleens in de mood voor even 'iets anders'. Deze chiazaad ontbijtpudding is op het eerste gezicht een licht ontbijt maar door de aanwezigheid van de gezonde vetzuren in de chiazaadjes gecombineerd met de aminozuren en de andere eiwitten uit de (plantaardige) melk en blauwe bessen kan je hier langer op teren dan je denkt! Perfect na het sporten in de ochtend of als je uitgebreid gaat lunchen en een voedzaam chiazaad ontbijtje voldoende is!

Ingredienten chiazaad pudding

  • 3 eetlepels chiazaad
  • 1 eetlepel pure gemalen kokos (optioneel)
  • 150 ml melk (kies zelf voor plantaardige of dierlijke melk)
  • Kleine handje verse blauwe bessen

Klaarmaken van het chiazaad pudding ontbijt

Dit ontbijt maak je deels de avond ervoor.

  1. Doe de chiazaden en de melk naar keuze (ik kies altijd voor plantaardige melk, zoals amandel- of rijstmelk) in een potje of bakje wat je kunt afsluiten. Mix goed, laat 2 minuten staan, voeg dan eventueel de kokosrasp toe en roer dan nog een keer goed. Laat het een nacht in de koelkast staan.
  2. De volgende ochtend pureer je de blauwe bessen met een vork en voeg aan de pudding toe. Gebruik eventueel nog een beetje kokos als topping.
  3. Geniet van dit heerlijke ontbijt vol vezels, goede vetten en antioxidanten. Wat een goede start van de dag!

Groetjes,

Mariel